20.10.15

JE TE VEUX

Eric Alfred Leslie Satie 
(HonfleurNormandia17 de maig de 1866 - París1 de juliol de 1925),
 compositor i pianista francès.
 Es qualificava a si mateix de "fonometrògraf" (qui mesura i escriu els sons), i preferia definir-se d’aquesta manera abans que com a "músic". Pot ser vist com un precursor del Serialisme, molt abans del segle XX. Va ser una de les primeres persones en aparèixer al cinema, el 1924, en una pel·lícula de René Clair.


"Je te veux" és una bellísima cancó composta en 1902 pel geni Alfred Eric Satie, i amb lletra de Henry Pacory. Esta es la versió original: 

J’ai compris ta détresse, 

Cher amoureux, 

Et je cède à tes voeux: 

Fais de moi ta maîtresse. 
Loin de nous la sagesse, 
Plus de détresse, 
J’aspire à l’instant précieux 
Où nous serons heureux: 
Je te veux. 
Je n’ai pas de regrets, 
Et je n’ai qu’une envie: 
Près de toi, là, tout près, 
Vivre toute ma vie. 
Que mon coeur soit le tien 
Et ta lèvre la mienne, 
Que ton corps soit le mien, 
Et que toute ma chair soit tienne. 
Oui, je vois dans tes yeux 
La divine promesse 
Que ton coeur amoureux 
Vient chercher ma caresse. 
Enlacés pour toujours, 
Brûlés des mêmes flammes, 
Dans des rêves d'amours, 
Nous échangerons nos deux âmes. 
J’ai compris ta détresse, 
Cher amoureux, 
Et je cède à tes voeux: 
Fais de moi ta maîtresse. 
Loin de nous la sagesse, 
Plus de détresse, 
J’aspire à l’instant précieux 
Où nous serons heureux: 
Je te veux.